Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77i78k17y88r 31B40o58h45u65m63i89l 27S42t41r58a34n36s81k57y 9577268186919

Historie nás učí, že nejde vždy jen o majetek. Dovolím si vyslovit představu, že dnešní "dárci" našich peněz ve prospěch církví (hlavně té jedné) se kojí nadějí, že církev římskokatolická se jim odvděčí nejenom blbnutím hlav voličů z kůru, ale především hospodářskými zásahy do státní ekonomiky. Umíte si představit, jakou moc bude mít tato církev /opět vedené ze zahraničí/ moc ovlivňovat ekonomiku země? Například před a po volbách ve prospěch některých stran (a že to levicocé strany nebudou je nastopro...). Takže nejde jen o miliardy, ale jde o to, že napříště se bude muset každy s takovýmto vlastníkem muset bavit, jednat, hledat kompromisy apod. To jsme rádi, navrátili jsme před rok 1918.

+3/−1
14.11.2012 8:31

M11i56l25o42š 42H14e74r63z34o48g 7827355667563

No, jestli se stát rozhoupal  k vydání samostatného zákona k vyřešení církevních restitucích po dvaceti letech, a tedy v době krize, s tím nemají církve nic společného. Že si to jednotlivé vlády přehazovaly jako horký brambor, a až tato vláda - zcela nepopulisticky - prosadila řešení, má můj obdiv.

Ohánění se Bílou Horou a středověkými konfiskacemi jsou v článku zcela mimo mísu. Předmětem restitucí jsou z drtivé většiny tzv. obročí a záduší. V minulosti  tak byly nazývány majetky, darované kostelu k jeho provozu a údržbě. Většinou byl dárcem tohoto majetku jeho zakladatel, případně další dobrodinci. Záduší sloužilo pro údržbu a obnovu kostela, obročí zajišťovalo případný chod farnosti vč. faráře, pokud byla farnost při kostele zřízena. Tuto ekonomickou základnu pro údržbu kostelů stát v 50-tých letech zestátnil, s tím, že se z výnosů zabraného majetku bude o veškeré potřeby církví starat. Že se církve chtějí o své záležitosti opět starat samostatně mi připadá správné.

+6/−2
13.11.2012 17:47
Foto

L47u95k83á36š 36V94o17j46t66e90k 3425456332902

Bohužel nemohu souhlasit. Nejedná se o pozemky patřící ke kostelu nebo sloužící k zajištění chodu kostela. Ostatně existuje celkový soupis majetku, který si církev nárokuje. Souhlasím, že církve za to zase tak nemohou, ony vlastně nikdy za nic nemohly, ony nevyvíjeli tlak na dořešení situace. 

Stát bude mít kolem restitucí obří vynálohy a bude si je pochopitelně brát ze státní kasy. Bude penězi podporovat neproduktivní spolek, čili půjde o předem ztrátovou dotaci či investici. Půjde z našich peněz a já, nekřesťan, nechápu, proč bych měl přispívat. Když budu mít potřebu, zajdu do kostela a když se ta potřeba zvrtne v potřebu dotovat, rád zadotuji, ale brát si bez zeptání a ještě mi to vlastně dát příkazem? Nezdá se mi to fér vůči nám, nevěřícím "Tomášům".

+4/−1
14.11.2012 12:18

Z28d21e28n49a 76K32o91č55í 6885368821816

Pane, to co se snažíte komentovat, je už dávno prodiskutováno právními zástupci církve a státu. Stát po právní stránce tahal za výrazně kratší konec a neměl prakticky šanci na soudní vítězství, které by si církve dali klidně přiřknout u evropskému soudu, kdyby tady nespěly.  Stát už prostě musel přistoupit na navrácení. Otázka finanční náhrady za nevydaný majetek je samostatnou kapitolou. V každém případě ale nároky církví nebyly nijak nadsazené, spíš naopak. Kdyby KSČ a ČSSD nespustily takový ryk, byly církve ochotny jednat i o této náhradě. Bohužel poděkujme zejména těmto stranám, které spustily demagogickou masáž, která měla za důsledek, že církve si nechaly raději posvětit způsob finanční náhrady, než aby dál čekaly v nejistotě, jak dál bude pracovat propaganda v ČR. Konec konců ryk odpůrců restitucí na tomto blogu je dostatečným důkazem komunistického smyšlení blogerů.!!

+2/−1
14.11.2012 18:58

J40a25n 16Š91v75a84d20l37e51n55k30a 9614189700

Postoj mnoha Čechů k církevním restitucím mi připomíná postoj jejich předchůdců k vraceni židovského majetku. Za Protektorátu mnohé židovské rodiny přepsaly svůj majetek na své české známé, aby ho nezabavily úřady. Doufaly, že se to běsnění přežene a zase bude klid. Ale ouha, když se těch pár přeživších vracelo z koncentráků, najednou ten majetek české rodiny odmítaly vydat - už si na něj zvykly, a tak si vymýšlely: nemáte žádný doklad, už jsme to prodali, k čemu by vám ten majetek byl. S církevním majetkem je to stejné. Stát ho jednoznačně ukradl, ale nyní je tu spousta chytráků, kteří vymýšlejí důvody a hledají sebemenší skulinky, proč ten majetek nevracet. Takovíto lidé se ani v nejmenším neodlišují od těch, kteří zadržovali židovský majetek po 2. světové válce.

+5/−3
11.11.2012 21:53
Foto

L35u19k23á78š 19V51o84j63t44e84k 3705606422202

To, co zde píšete je dosti zhovadilé, zatímco židé byli a židovský dřel do úmoru a svůj majetek nabyl legální cestou + dávná dědictví, církev svůj majetek zabírala a kradla, církev netvoří žádné hodnoty a nic jí ani patřit nemůže. Právě proto, že neměla na nic nárok, tak si ve jménu božím své majetky prostě zabrala! A kdo by se vzpíral bohu, že? A zprávoplatnit takto získaný majetek pro církev? Jak jednoduché, dohoda mezi králem a církví zde byla vždy (téměř).

+7/−4
12.11.2012 7:49

M67i21l22o12š 95P21e87c25h70a80r 6799140936777

Církev nemůže nic vlastnit? Přečtěte si v Bibli, že církev měla majetek již od svých počátků. Píše se o tom ve 4.–5. kapitole Skutků apoštolských. Vidím, že vám zachutnalo parazitování na cizím (v tomto případě církevním) majetku a je vám nepříjemné, když ho má okradený dostat zpět. Pokud hledáte výmluvy pro to, aby zloděj (stát) nemusel vrátit to, co ukradl, protože takto hájíte zlodějinu, stavíte se naroveň zloději.

+2/−4
13.11.2012 13:44
Foto

L69u66k12á56š 24V67o18j22t45e46k 3505296462552

Bohužel, bible pro mne není literatura faktu. Co se píše v bibli nemá žádný právní podklad a není založeno na skutečnosti, pouhé domněnce. Pro mnohé je bible smyšlenkou, která nemá reálně pravdivý podklad. Ostatně, můžete cokoliv z bible dokázat? Jak na tom můžete založit chápání majetkoprávního sporu? Pro mne jsou nosné Kroniky, které mohly být narozdíl od bible prověřeny;-) A v kronikách jsou, panečku, hezká zvěrstva...

+2/−2
14.11.2012 12:24

M54i55l58o64š 27P97e25c49h58a19r 6729920106537

Nemluvím o právním podkladě, ale – v případě Skutků apoštolských – jde o dokument popisující reálie první církve. To, že na církevním majetku křesťané od samého počátku neshledávali nic špatného, jak se snaží tvrdit ti, kteří by nás zase okrádali, argumentujíce tím, že „církev má být chudá“. Tvrzení, že církev „nemůže nic vlastnit“, je akorát tak žvást.

+2/0
14.11.2012 12:28

Z39d19e84n41a 81K28o60č86í 6695138521306

Pane Vojtek - buď jste tak hloupý, nebo jste měl jen smůlu na učitele. Vy patrně netušíte, že církev vyvíjela velice intenzivní hospodářskou činnost. Vlastnila Lesy i polnosti, které byly obdělávány podle nejnovějších vědeckých poznatků, které zkoumaly a rozvíjely v klášterech ( např. Mendel - genetika - převor kláštera ). Kromě toho církev podporovala vznik průmyslu v Čechách - i když většinou po rozjetí výroby byly  provozy zpravidla prodány podnikatelům - např. hutnická výroba na Ostravsku.  Církev měla majetek řádně zapsaný v pozemkových knihách - takže nikoho neokrádala. Naopak byli to vladaři, kteří v dobách nouze si často brali, či půjčovali církevní majetek pro vyrovnání svých dluhů........ 

Lukáši - prostě a jednoduše víte prd a ještě snažíte se z něho dělat kuličku. !!!!

+2/−1
14.11.2012 19:11
Foto

L73u30k70á92š 64V49o66j42t66e15k 3635816882532

Naopak madam, na tomto exemplárním případu se snažíte založit kompletní existenci. Takhle to ale není, stejně jako já nehážu vše do jednoho pytle, neměla byste ani Vy. Netvrdím, že církev všechen majetek zabrala  násilím...ostatně má věta - I takto církev získávala majetek - je snad dosti výmluvná. Jen se bude těžko rozlišovat, co je a co není jak získáno. Navíc stát za ty roky, co se nic nedělo dost investoval a ještě investovat bude. Takže háček vidím v tom, že je to všechno špatně spočítané a nechápu, proč bych na to já, jako nevěřící doplácet.

0/0
15.11.2012 9:57

J28a60r92o19s56l70a37v 97N36o14v64ý 1322674581

Kdysi jsem věřil na nějakou spravedlnost, ideály apod. Ovšem život mě naučil, že by člověk měl peostě bojovat za to, co je pro něj samého nejlepší. Tzn. když nevidím nic kladného na vrácení majetku církvím ani pro sebe, ani pro má další pokolení, tak nemám jediný důvod být pro. Kdybych měl nějakou možnost to ovlivnit, tak to zvrátím. A jistě nebudu sám. Bohužel jsem tu možnst nedosta a i to je částečně moje vina. Měl jsem se angažovat do politiky, abych mohl více ovlivňovat věci v můj prospěch.

+2/−2
12.11.2012 10:39

M84i51l13o37š 90P95e37c31h83a18r 6519390356947

Vaše slova by se dala napsat i takto:

„nevidím nic kladného na vrácení majetku okradenému ani pro sebe, ani pro má další pokolení, tak nemám jediný důvod být pro“

Z toho plyne, co jste zač.

+1/−4
13.11.2012 13:45
Foto

L89u56k30á40š 22V31o34j51t40e98k 3745536922682

Měl byste si položit základní otázky, ale skutečně základní. Co je církev, co zaštiťuje, jak funguje, co přináší, jaký postoj zaujímá ve společnosti, jak vznikla, průběh její formace do současnosti....a ne tady stále halekat něco o zlodějích. Váš přezíravý postoj není hoden křesťana.

+1/−1
14.11.2012 12:29

M65i48l35o15š 64P25e39c38h24a66r 6539660696197

I kdepak. Byl-li někdo okraden, nezajímá mi, jakým způsobem byl zřízen, co zajišťuje etc., nýbrž jen ten fakt, že byl okraden a zda ten, kdo ho okradl, mu může odcizené vrátit nebo kompenzovat. Vy jse zastáncem měření různým metrem? Spravedlnost jen pro někoho? Já ne. 

A to, že nazvu zloděje zlodějem, není přezíravost. To mám být lhářem, abych se vám zavděčil?

+2/−1
14.11.2012 12:34

V18i62l82é61m 79S80t77u95d91n43i96č26k28a 4853751581440

" k čemu by vám ten majetek byl" ;-DR^ Tot epochalni argument! Kolikrat k slyseni i od dnesnich drobnych dluzniku.

+1/0
13.11.2012 18:13

Z31d40e87n95ě78k 53B36u10r96e79š 9322125624704

Nechápu proč něco vracet církvi která co má tak to sama nakradla.

Viděl snad někdo duchovního tvořit nějakou hodnotu pro prospěch společnosti? Jen kecaj o peklu a ráji a tloustnou a drnčej zlatem a vypadaj jak z jiného století!!!

+8/−6
11.11.2012 14:09

J12a22n 71Š68v78a28d93l75e96n76k31a 9514189860

Nenakradla. A jakou hodnotu pro společnost tvoříte vy? Opravdu si svůj majetek dle vašich vlastních kritérií zasloužíte?

+5/−2
11.11.2012 21:37

T77o48m80á93š 91V35e65l69e89m65a80n 4625845807563

tloustnou a drnčej zlatem ... rétorika přesně v duchu lživé komunistické propagandy.

+2/−2
13.11.2012 12:02

K77a24r34e89l 30S34t56r48ž66a81n82o46v54s18k46ý 1868915745

Náklady na platy duchovních a na dotace na opravy památek stojí stát mnohem víc než celé restituce.

+2/−6
11.11.2012 12:55

M87a28r13t87i95n46a 91Š79v45e41c19o82v97á 9700256608725

Církev je  a vždycky byla nástroj moci. Manipulovala, plundrovala, zmocňovala se, vlastnila. "Je to má vina, má veliká vina  a proto prosím...." se na bohoslužbě mele dosud. A co se věřící nastrkají do košíčků peněz. Opravdu nechápu, proč se ještě i dnes nechá někdo takto ohlupovat a olupovat.

+11/−5
10.11.2012 16:03

T85o11m26á61š 47V21e65l97e56m47a26n 4285825977893

to že někdo myslí jinak než vy a má jiné životní zkušenosti neznamená že je hlupák. Věřící jsou z nemalého procenta lidi úspěšní a titulovaní, dá se tedy předpokládat, že ví na co a proč přispívají.

Spíš mi přijde hloupé srovnávat historii a současnost ... ale to už jsem tu psal, proč se opakovat ...

+3/−2
11.11.2012 10:28

J92a43r81o91s59l40a31v 53N53o88v25ý 1732494941

Přesně tohle si o srovníní minulost se současností mysleli třeba před pár lety dopadení nacisté, kteří kdysi páchali zvěrstva, ale dnes to byli hodní lidé, hrající si se svými vnoučaty.

+1/−1
12.11.2012 10:36

M65i31l73o67š 17P30e35c53h63a31r 6309550496797

Demagogie na vaší straně. Zatímco v případě církve hodnotíte lidi, kteří zemřeli před mnoha staletími, na jejichž základě odsuzujete současné křesťany, nacisti, o kterých mluvíte,  jsou lidé, kteří žili v naší době a mohli být v téže době potrestáni.

0/0
13.11.2012 13:48

Z28d19e81n55a 47K74o10č15í 6215848381286

Že vy nechápete, neznamená, že nechápou jiní. 

Nechte svoji víru a dopřejte jinou víru věřícím v něco jiného a vraťme jim už konečně to, co jim bylo ukradeno a nezamlouvejme to tím, že nám by se jejich majetek hodil určitě víc.!!!!!!:-P

+3/−5
11.11.2012 12:00

J42o21s11e86f 96P25r10o75c82h79á19z97k56a 3530355714225

Argumentovat krizí proti církevním restitucím je ubohé a trapné. ono to totiž ročně moc nestojí, je to rozloženo do desítek let. Co pamatuji, krize a potřeba "reforem" tu byla vždy a při tomto způsobu vládnutí tu vždy bude. Naopak upozornění na to, že dluhy se musí vracet i s úroky je velice potřebné a v této době i užitečné. Demagogie o způsobu nabytí majetku je k ničemu, zápisy na katastru nemovitostí nezrušili ani komunisté. Je třeba, aby rozhodovalo právo a ne názory hysterických křiklounů. Církve budou muset být plně odpovědné za svou existenci a je na nich, co dokážou.

+6/−9
9.11.2012 20:59
Foto

L35u52k79á21š 22V71o96j50t49e72k 3445836802912

Vážený pane Procházko, děkuji za Váš názor. Vždy mne udivovalo, kde se bere tolik pseudointelektuálů, kteří vědí vše. Zapomínáte ovšem na lidskou stránku a na tu obyčejnou skupinu lidí, kteří svůj život neprožijí v knihách a u zpráv a já nevím kde, ale prací a starostí o své děti potažmo příbytek. A tihle lidé mají otázky. A Vy jste ten kdo tady nesmyslně kroutí slova neohebná abyste si snad připadal trefný a věcný. Jistě rád vycházíte ze statistik, spisů a faktů, prostě, co je psáno, je dáno. V tom případě byste se měl podívat, kolik lidí si četlo tento článek, tedy kolik lidí tohle téma zajímá a jak vysoká je karma článku - číslo 47,xx jasně hovoří, že lidé to skutečně nechápou po Vašem. 

Zapomínáte na slovo dotace, zapomínáte na slovo správa a na to, co šlo již dříve...že stát bude církvím se správou v začátcích (desítky let?) pomáhat formou dotací. Dle mého názoru, je důležitější zabývat se otázkou vzdělání a zdravotnictví...obojí se ubírá kamsi směrem k peklu a církev nás nespasí

+6/−4
10.11.2012 7:33

J55o35s94e28f 48P56r48o31c54h72á68z69k29a 3610375294755

1. Mám také děti - byť dospělé - pracuji jako zaměstnanec ve výrobní sféře v soukromé firmě a musím se pořádně snažit.

2. Za sociální problémy mnoha spoluobčanů určitě nemohou církve ani jejich restituce. Spíš by mě zajímalo, jak ke svým majetkům přišli Gross, Řebíček, Dalík,....Více mi vadí mizení miliard z daní na zbytečná koryta ve státní správě, obcích, správních a dozorčích radách, placení nehorázných odměn za "právní" služby apod.

3. Co bylo ukradeno, musí být vráceno.

4. Pořádek dělá přátele.

+6/−1
10.11.2012 22:03

P62ř73e61m40y72s26l 56Č44e70r60n23ý 7623415299820

No k vašemu - co bylo ukradeno musí být vráceno ? Ok Až jim to bude vráceno doporučuji požádat církve o vyplacení platu za práce, které prováděli moji praprapředci pro církve za minulých několik set let. Určitě nebyli správně zaplacení pokud vůbec. Nebude to moc ale úroky bych si napočítal.

+3/−1
11.11.2012 16:02

J36a54n 23Š78v18a96d86l50e67n62k82a 9194909590

A požádal jste už o proplacení těchto prací feudální pány a stát?

+1/−2
11.11.2012 21:40

P43ř77e73m85y98s81l 53Č17e75r97n89ý 7343665359920

NO ti by byli součástí, ti se na tom podíleli taky.

0/0
12.11.2012 10:33

J16a12n 70Š45v24a56d50l53e39n42k35a 9944219780

Pozoruhodné. Vyplodil jste velmi dlouhý příspěvek, a přesto jste v něm nepoužil jediný argument.

0/−2
11.11.2012 21:39

K30a81r65e22l 66S95t73r24ž79a86n21o17v38s63k87ý 1218825145

Všude se píše o tom, kolik mají církve dostat peněz, ale nikde se už nepíše, kolik stojí stát církve dnes, když jsou na státu plně závislé.

+3/−2
9.11.2012 12:16

I79v48a95n 26N67o62v50á16k 4140449487909

Pár miliard ročně, od toho je nutné odečíst výnosy z majetku který církvím chceme jen tak darovat. Bude to blízko nuly, ale vyčíslení přesné nenajdete - o výnosech se totiž zarputile mlčí.

+2/−1
9.11.2012 13:52
Foto

I86v13a33n35a 19D85v33o37ř92á20k23o29v89á 6624170602670

Ale píše, je to zhruba 1,4 miliardy.

+4/0
9.11.2012 15:26
Foto

I38v69a35n61a 85D97v94o20ř66á40k58o18v31á 6564820372760

http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2012/11/08/vyplatni-paska-cirkvi-projdete-si-kolik-plati-stat/?cid=759030

+2/0
9.11.2012 15:27

M63i85c96h51a39e60l 28L71u90k60a58v42s18k16y 6939211458771

Hlásají skromnost, sami se na úkor druhých obklopují stamiliardovými majetky. Hlásají lásku k bližnímu svému, ale po staletí vraždili a upalovali každého kdo jim byl nepohodlný nebo jehož majetek chtěli pro sebe. Hlásaj "Nesesmilníš" ale sami znásilňují děti ... no nevim ale to poselství boha a bible se mi tam nějak nadaří najít.

+19/−5
9.11.2012 9:06

V81i61l91é90m 91S65t93u59d77n11i79č19k82a 4453641131650

A pak prisel Lenin a zatrhl jim to !R^

+2/−3
9.11.2012 9:07

T64o31m17á19š 97V44e11l37e65m86a13n 4725285227393

demagogie. Církev sice vlastní jisté majetky, ale jsou to jen položky pro náklady ... asi stejně jako stát vlastní školy. Církve nejsou bohaté, pozlátko není zlato ... a církev nejsou kněží , ale stejně tak i laici. Jisté negativní jevy tu jsou stejně jako kdekoliv jinde mezi lidmi, procento pedofilů stejně tak. Globalizovat a zobecňovat je velice hloupé. Vaše tvrzení je na stejné úrovni jako tvrzení, že český národ je národem zlo.dějů , protože pár z nás krade ...

+7/−8
9.11.2012 9:13

M49i93c89h45a84e97l 91L46u73k37a79v18s88k54y 6949541768521

Jasně, oni chudáčci museli po staletí vraždit a upalovat na hranicích aby měli z čeho postavit školy a nakoupit si pozlátka ;-D;-D;-D;-D Jeďte se podívat do Vatikánu a pak tady něco pište o pozlátkách. Jo a už vidim jak tyhle stamiliardy co jim teď spadnou do klína daj na výstavbu těch škol a nemocnic.

+9/−5
9.11.2012 9:20

T84o85m12á47š 43V79e34l36e14m88a91n 4755475477613

historické souvislosti by vás mohly zajímat. Období, které popisujete bylo obdobím, kdy se v církvi jisté typy lidí dělali kariéru, hledali zajištění a moc, kritika ze strany těch skutečných věřících byla potlačována. Církev je společenství, má mnoho charitativních aktivit, posílá nemálo finančních i jiných prostředků tam kde jsou třeba. Vatikán stejně jako naše chrámy jsou historické památky, oželel bych veškerý ten přepych (opravdu ne vše co vypadá jako zlato je zlato...), ale patří to k té historii stejně jako v Louvru apod. . Ty peníze co dostanou budou muset využít tak, aby se zajistila údržba objektů (to jsou stamiliony...), provoz církevních a charitativních aktivit bez pomoci státu. Pokud máte představu jen co si vezme provoz malé firmy, pak třeba tušíte že je to nesrovnatelné.

+7/−9
9.11.2012 9:45

M85i28c46h60a66e21l 28L90u93k37a11v18s88k15y 6819871438281

Al Capone taky dával nějaké peníze na charitu. To ale nemění nic na tom, že to byl mafián. Já nemam nic proti víře nebo náboženství. Ať si věří kdo chce v co chce. Ale tvrdím, že církvi jde v první řadě o majetek a o vlastní prospěch. A také tvrdím že velkou část těch majetků získali vražděním, vydíráním a ožebračováním lidí.

+13/−4
9.11.2012 9:54

T85o26m73á94š 68V69e63l41e95m15a26n 4985355747933

tvrdit můžete co chcete, když vám nevadí že vycházíte z lidových fám, bulváru atd. . Pokud se omezí jakýkoliv obraz jen na negativa, je dost zkreslený. A církev má hodně pozitivních výsledků, ale to by vám nezapadalo a musel by jste se zajímat o všední realitu.

+4/−8
9.11.2012 10:31

I88v51a93n 38N43o58v61á90k 4580119387539

Kritik církve vychází z bulváru fám atd. Jen milovník církve je nositelem jediné správné pravdy.

Jeho názor, je prostě jen názor, který má podložený různými konkrétními případy. Vy máte názor jiný. Váš není hodnotnější, dal by se dehonestovat tak, že vy vycházíte jen z kázání faráře, kterému jde jen o koryto ;-D

Faktem je, že katolická církev, kdekoliv kde získá větší vliv, tak začne dojit populaci a stavět další a další objekty pro své úředníky a vybírat na jejich platy (Polsko, Irsko, jih Evropy). Také vyžaduje od státu privilegia, daňové úlevy a investice do svých vlastních objektů kultu. To, že u nás je skromnější je dáno jen tím, že má malou moc. S miliardami za zadkem se to rychle může změnit.

+3/−2
9.11.2012 13:58

T73o51m47á70š 69V15e58l72e51m92a25n 4645155647603

zkuste MYSLET empaticky - kdyby jste věřil ve vševidoucího Boha na tolik, že by jste se rozhodl mu sloužit celý život, studovat seminář, žít bez žen, 6 dní v týdnu lítat kolem farnosti a za to dostávat plat menší než učitelský... vyměnil by jste to všechno za nějaké koryto ? V kontextu pak už nedává smysl tvrzení že farářům jde jen o korsta ... 

Objekty církve jsou obvykle nejzachovalejší památky .... nevím nic o tom, že by do moderních kostelů investoval stát. Ty se staví a udržuje z peněz věřících ...

+2/−2
9.11.2012 14:07

I94v28a64n 28N43o21v66á94k 4760489397809

Jste srandovní, když máte dojem, že i obyčejný farář žije jen z malého platu. 

Jinak církev je jak politická strana, lidi tam možná vstupují s ideálem, ale nahoru jdou jen ti, kterým jde o moc.

Objekty církve se staví vydíráním věřících, s daňovými úlevami, na pozemcích za korunu atd. Kdybych tam chtěl benzínku, tak tvrdě platím.

+4/−4
9.11.2012 14:14

T36o37m25á44š 51V93e28l25e69m35a98n 4665365837803

já nemám dojem, já to vím. Několik mých známých jsou faráři a znám je poměrně dobře. V době civilky jsem žil na faře. 

"Nahoru" nejde vždy jen ten kdo chce, ale ten kdo je vybrán. Někteří o to vůbec nestojí, protože radši žijí více mezi lidmi než mezi papíry.

O poměrech při nákupu pozemlů nic nevím, ale tuším že je jistý rozdíl mezi komerčním vydělávajícím objektem a objektem sloužícím lidem. Moderní kostely mívají prostory i pro kluby maminek, někde i tělocvičnu, prostory pro dětské kluby a to vše je otevřené i nevěřícím. Viz salesiáni ve více lokalitách a další jednotlivé objekty.

+3/−3
9.11.2012 14:40

I77v34a45n 39N76o48v39á96k 4710259897719

Máte dojem a nebo cíleně manipulujete. Faráři totiž nežijí jen z platu. A nikdy nežili. 

Nahoru jde jen ten kdo chce. Pokud někdo nechce, nahoru nejde. A pak už jde o koryta.

Spolek rybářů nebo milovníků mávání mečem, i když je stejně hodnotný, tyto úlevy nedostává. A faktem prostě zůstane, že církvím s jejich hobby pomáhá stát.

+4/−3
9.11.2012 14:55

T58o96m12á18š 88V43e77l43e37m10a98n 4955495457383

ne, nemají jen plat, ještě dostávají různé výslužky na akcích a pozvání na oběd. Jaký mají plat jsem slyšel, že by dostávali něco k němu ale už ne. Musím se na to zeptat, protože nechci nikoho mást. Rozhodně si ale nemyslete, že by si mohli cokoliv brát ze sbírek a podobně, tohle je důkladně dokumentováno a zaúčtováno za přítomnosti svědka.

+1/−3
9.11.2012 15:02

I60v37a91n 80N46o64v85á31k 4640109987109

Ale jistě, ze sbírek na chod fary nic neberou, oni jsou chod fary ;-D;-D

+4/−1
9.11.2012 15:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.